Náš tým
Přehled průvodců a průvodkyň
Základní škola | Mateřská škola | Družina | |
PaeDr. SOŇA Valušková | SIMONA Zralíková | PETRA Staňková | |
Mgr. ZDENKA Kratochvílová | ELIŠKA Jetenská | ||
KAMILA Koutná, BSc. | Mgr. DIANA Snášelová | ||
SIMONA Machačová | |||
Mgr. ALENA Jiráková | |||
VLASTA Fišrová | |||
MARKÉTA Fehnlová, DiS. | |||
STANISLAV Huňák | |||
MARTIN Jáchym | |||
RADIM Žáček | |||
MARKÉTA Zika Koppová |
PRŮVODCI V ZÁKLADNÍ ŠKOLE

Mgr. ZDEŇKA Kratochvílová
speciální pedagožka pro MŠ a ZŠ, průvodkyně v ZŠ
Pracovala jsem 20 let ve speciálním školství. Svobodnou volbu a respektující přístup k individualitě dítěte jsem v mé praxi postrádala. Jsem vděčná za zrození ZeMěŠkoly. Tento styl vzdělávání mi dává smysl. Věřím, že každá lidská bytost v sobě nese jedinečné dary v podobě svého potenciálu. Každé dítě je originál a potřebuje čas a své vlastní způsoby přístupu k poznávání. Baví mě Individuální práce s dětmi. Věnuji se také kineziologii a terapii s Bachovými esencemi.

SIMONA Machačová
Průvodkyně v ZŠ
Děti jsou naše budoucnost a záleží na nás, jestli jim umožníme rozvíjet jejich schopnosti. Myslím, že naše škola je přesně tím, kde dítě může svobodně rozvíjet svůj potenciál. Věnuji se rodině, poradně v oblasti vztahů a osobnostního růstu, fotografování, turistice.

MARTIN Jáchym
Průvodce v ZŠ
Jsem muzikant, básník a výtvarník – člověk poznamenaný neutuchajícím zájmem o krásno, kulturu a poznání. Miluji tvůrčí vyjadřování, filosofii, život, pestrost, lidi. Baví mne jinakost, ctím originalitu. Jsem přesvědčen, že vše živé je propojeno, vše směřuje k vyššímu cíli, vše souzní v společné harmonii. Tímto se řídím za každých okolností a snažím se toho dosahovat v rámci Zeměškolních workshopů a mediací, ať už diskusí či hrou.

KAMILA Koutná, BSc.
Průvodkyně v ZŠ
Milovaná Anglie, ve které jsem žila plných 15 let (od mých 10 let života), je mou druhou rodnou zemí a mám o ní co sdílet a předávát. Také jsem zde vystudovala vysokou školu se zaměřením na oblast přírodních věd. Od narození mého syna se aktivně vzdělávám ve svobodném a demokratickém školství; spoluzaložila jsem a aktivně vedla spolek Klíč pro „domškoláky“ na Žatecku.
Absolvovala jsem několik psychoterapeutických seminářů a workshopů v rámci psychohygieny a osobnostního rozvoje.
Mám ráda tanec, tai-chi, tae-bo, ráda vařím, miluji přírodu a věřím, že nic se nám neděje náhodou.

VLASTA Fišrová
Průvodkyně v ZŠ
Své vlastní tři děti jsem vychovávala už před lety co nejvíce svobodně, s respektem k jejich individualitě. Všechny tři žijí spokojený život, protože si mohly vybrat, jakým půjdou směrem. A to přeji všem dětem.
Do školství jsem profesně vstoupila před několika lety, kdy jsem si udělala kurz asistenta pedagoga. S radostí jsem vstoupila do dětského světa plného her a poznávání. Získala jsem zkušenosti ve státním školství, před rokem jsem zahájila dálkové studium učitelství pro MŠ na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Nejbližší je mi svobodné demokratické školství, které vytváří dětem i dospělým přívětivé prostředí, v němž se učíme vzájemně. Mám hluboký vztah k přírodě, výtvarnému umění a literatuře.
Měla jsem tu čest být u zakládání ZeMěŠkoly.

STANISLAV Huňák
Asistent pedagoga v v ZŠ
Měl jsem tu čest být prvním asistentem pedagoga na střední škole v České republice (2001). Deset let jsem s kolegy vedl občanské sdružení jako místopředseda – hlavní činností sdružení byla kulturní a sportovní odvětví; po letech jsme byli konkurenčně schopní také v sociální a právní sféře. Pár let jsem pracoval jako sociální pracovník.
Lidé o mě říkají, že jsem empatický a tak to i cítím já. Práce s dětmi byla vždy součást mé práce, absolvoval jsem několik kurzů – reforma multikulturního vzdělávání, supervize a jiné.
Má práce není jen asistent pedagoga – jelikož jsem muž mnoha řemesel, zastupuji na ZeMěŠkole roli školníka.
Věnují se dílnám, sportu (tělesná výchova) a přírodě, bez které ani fungovat nelze.
Jsem rád, že mám dětem co nabídnout a aplikovat do vzdělání jak teorii, tak praxi.

ELIŠKA Jetenská
Průvodkyně v MŠ
Vystudovala jsem střední školu ekologickou v Litvínově a dále studuji obor odpadové hospodářství na VŠB. Mojí vášní je četba, cestování, fyzika, chemie a vše, co se týká Vesmíru. Hraji na saxofon, klavír, ukulele. Jsem velice vděčná za možnost pracovat v ZeMěŠkole a cítím, že být průvodkyní v mateřince je nejenom povolání, ale nádherné poslání.
SIMONA Zralíková

Průvodkyně v ZŠ
Před rodičovskou dovolenou jsem pracovala s dětmi předškolního věku v neziskové organizaci . Při této práci jsem měla možnost se nadále vzdělávat v kurzech zaměřeným na vztahy k dětem. Po rodičovské dovolené mne osud opěr přivedl k dětem, navíc do školy, ve které se bere ohled hlavně na děti a na jejich svobodnou volbu. Na dětech mě nejvíce baví jejich bezprostřednost, nápaditost a originalita reakcí.
Ráda cestuji a poznávám místní kultury. Jezdím na snowboardu, miluji jídlo a vaření. A nejraději trávím čas se svou rodinou.

KATEŘINA Miczková
administrativa, koordinace chodu školy
Po základní škole jsem se vydala do světa managementu a administrativy – organizování a koordinování mi zůstalo nejlepším přítelem po celá léta až dodnes. A proto i v ZeMěŠkole zajišťuji administrativní chod školy, koordinuji projekty a jsem též dobrovolníkem při workshopech v oblasti tvoření a technologií. Je mi velkým potěšením, když mi zbývá čas a mohu s dětmi jenom tak být. Ráda jim naslouchám a vnímám je s velkým a otevřeným srdcem. Jsou mými obrovskými učiteli.
Být součástí ZeMěŠkoly pro mne znamená spolupodílet se na smysluplné variantě vzdělávání pro mé tři děti, a zároveň využívat svobodný prostor také pro mne a můj osobní rozvoj. ZeMěŠkola je pro mne místem, kde mohu být sama sebou v bezpečné prostředí, ve kterém se mohu otevřít a vyjádřit se. S otevřeným srdcem mohu svým kolegům sdílet mé radosti, nejtajnější přání, ale i smutek, starosti a své největší obavy. Mohu zde tvořit a zároveň se učit novému a nepoznanému. A spolu se svým mužem na této cestě nesmírně podporujeme taktéž naše děti – oba milujeme svobodu, principy dobrovolnosti a filozofii ZeMěŠkoly, která nám oběma dává obrovský smysl.
Mám také ráda tanec, tvoření všeho druhu, baví mě četba a sledování jakýchkoliv témat osobního rozvoje, organizování akcí nejen pro naši komunitu, ale i pro širší veřejnost. Velký smysl nacházím také v aktivních ženských meditacích Mohendžodáro.
ZAKLADATELÉ

BARBORA Nováková
Zakladatelka školy, statutární zástupce školy
tel.č. 725 865 975
Studovala jsem ekologii a s dětmi jsem realizovala řadu environmentálních výukových programů. Absolvovala jsem kurz Asistenta pedagoga. Dlouho jsem si v Chomutově přála větší pestrost v nabídce alternativního vzdělávání. Zabývala jsem se spolkově komunitními aktivitami v propojení s přírodou.
Když jsem před mnoha lety viděla film Summerhill, silně se mnou rezonoval, ale přišlo mi to jako pohádka, kterou v našich končinách není možné uskutečnit. Když mě souhra okolností dovedla na návštěvu do kladenské školy Donum Felix, viděla jsem, že sen se může stát skutečností. Má budoucí cesta byla v tu chvíli určená.
Ve škole se propojila moje láska k papírování s možností vidět děti přirozeně vyrůstat. A to mi dává smysl.

PaedDr. SOŇA Valušková
Zakladatelka školy, metodik prevence, výchovný poradce, průvodkyně ZŠ, předsedkyně rady ŠPO
tel.č. 777 280 358
Narodila jsem se ve stejný den jako Jan Ámos Komenský a jsem z učitelské rodiny. Pedagogická činnost je nejenom mou profesí, ale i mým koníčkem. Postupně jsem cestou pedagoga (třídní učitel, výchovný poradce, metodik primární prevence, zástupce ředitele a ředitelka) došla až ke svobodné demokratické škole. A věřím v její principy, protože věřím, že každý člověk se naučí cokoli dobře, jen pokud chce on sám.

MARKÉTA Zika Koppová
Zakladatelka školy, komunitní vztahy a soužití, školní demokracie, průvodkyně ZŠ
tel.č. 734 113 511
Pracuji jako terapeutka v oblasti vztahů a práce s tělem. Jsem spoluzakladatelka projektu „Zdravé dospívání“ určeného pro základní i střední školy a instruktorkou mezinárodního programu MISP (masáže dětí dětem). Svobodná škola je pro mě zejména komunitním prostorem, ve kterém není svět dětí oddělen od světa dospělých a kde mají děti možnost bez hodnocení a porovnávání rozvíjet své schopnosti a dovednosti.

RADIM Žáček
Zakladatel školy, ekonomika, správa IT, školní demokracie
tel.č. 724 570 432
Mojí životnou cestou jsou vztahy – ať už partnerské, rodinné, rodové nebo skupinové. Jejich principy a tajemství mám možnost poznávat a objevovat zejména díky vlastní dlouholeté astrologické praxi. Věřím v jedinečný potenciál každého člověka a hledám cesty, jak tento potenciál pomáhat rozvíjet jak u dětí tak i u dospělých.
Jsem poradcem pro výchovu a vzdělávání, v Chomutově jsem v roce 2017 založil psychologicky zaměřenou astrologickou školu, profesně se také věnuji informačním technologiím.